נציגי טרמו וונט,שלום לכם מגדרה המיטגנת.
מידי קיץ שופך האל את זעמו הלוהט על השפלה הפנימית, צולה ואופה ללא רחם בלהט השמש,כל תצורת חיים המנסה לשרוד בלא מזגנים רבי עצמה. עוד הבילויי"ם האמיצים, נאבקו בחמה,מנסים להתקרר נואשות בממי הביצות האחרונות,ללא הועיל. נמסים מחום,התפללו למלריה שתבוא ותגאל אותם מייסוריהם.
לגדרה,עברנו החורף. זמן מה השתעשענו באוירה המרפא ובריזת הים הקלילה. טעות! טעות מרה!
משפרץ הקיץ,שאלנו את נפשינו למות. קינאנו בהתנחלויות. מאיימים להקפיא אותן? אדרבא! הקפיאו גם אותנו!
שלושה מזגנים אימתניים עובדים בפרך,ימים כלילות, יונקים בתאווה את חשבון הבנק המצטמק שלנו, הקלו את עומס החום,אך חשבונות החשמל הביאונו לשקול מכירת כליה. ממילא אין טעם להשתין בחום הזה.
הישועה הגיעה ממכם.
חיפוש באינטרנט, רמז מפתה להקלה,והנה אתם על גג ביתי. מסכנים את חייכם על השיפוע הלא צפוי של הרעפים, מתקינים בזריזות מיני צינורות משונים ופטריות מתכת ירקרקות.
ואכן,כבר למחרת, נעלמה לה שמיכת החום המעיק שתלתה דרך קבע בדיוק בין המדרגה השביעית לשמינית בעליה מקומת הקרקע,הקרירה יחסית,לקומת הגג. תוכניותינו לפתיחת סאונה שכונתית בוטלו. וכל זאת,ללא רעש,ללא לכלוך,ובלי ללחוץ על שום מתג.
אז נכון,המזגנים לא הוצאו לחופשה כפויה, בכל זאת אנו בפתחו של אוגוסט גדרתי אכזרי,אבל בלילות בהחלט ניתן לוותר עליהם,ובימים,הטרמוסטט מכוון כעת לטמפרטורות שפויות בהרבה. באופטימיות זהורה אני מעזה לנחש כי את המזגן נסיים השנה מעט מוקדם מהרגיל,אולי אפילו לפני נובמבר.
בקיצור, המון תןדה לכם. ממליצה בחום. אממ… בקור למען האמת.
בערגה להתקררות כדור הארץ, אסתי ואמיר דהאן.
גדרה, קיץ 2009
דילוג לתוכן